Tübingen kuranı :
DETAYLI BİLGİ İÇİN:
Yemen nüshası Quran: En eski kuran
Topkapı sarayı Quran :
Hz Osman'ın şehid edildiği sırada okuduğuna inanılan(!).Üzerindeki lekeler Hz osmana ait kan lekesi diye yorumlanmaktadır.Kuran 410 yapraktan oluşuyor ve her sayfası 17 satırdan ibaret.İki sayfasının yani 23 ayetinin eksik olduğu bilgisi vardır.Üzerindeki ceylan derisinin de sonradan kaplandığı kabul edilmektedir.Kahire'den Mısır valisi mehmet Ali paşa tarafından 1811 yılında gönderildiği ilk sayfalarında Osmanlıca yazılıdır.
Tarihi kaynaklar, Hz.Osman zamanında çoğaltılan Kur'an'ların -kıraat vecihlerine imkan vermesi açısından- noktasız olduğunu; noktalamanın hicri 65 yıllarında Abdülmelik b. Mervan (ö.705) zamanında, harekeleme işinin de Ebu'l- Esved ed-Düeli (ö.688) , Hasan Basri (ö.728) ,Nasr b. Asım (ö.707) veya Yahya b. Ya'mur 'dan (ö.746) her biri tarafından yapıldığını bildirmektedir.Oysa bu kuranda harekeler var!Demek ki bahsedilen kuran bu kuran değil.
İslam Eserleri Müzesi (Türk ve İslam Eserleri Müzesi), İstanbul, Türkiye Kuran-ı:
Ayrıca İstanbul’da “Türk ve İslam Eserleri Müzesinde” şu tarihi mushaflar bulunmaktadır;
457 numarada: Hz. Osman imzasını ve hicri 30 yılını içeren Mushafı Şerif.
557 numarada: Hz. Ali’nin imzasını içeren Mushafı Şerif.
458 numarada: Hz. Ali’nin yazısı olduğu belirtilen Mushafı Şerif.
Hz. Ömer’e nisbet edilen ve ceylan derisine yazılmış, tahtaya yapıştırılmış bir Kur’an sayfası. (Ulumu’l-Kur’an,187-190)
Şam evrakı (Türk İslam Eserleri müzesi):
Semerkand Quran:
Özbekistan’ın başkenti Taşkent ‘te Hz.Osman’ın mushafı olarak müzede sergilenen noktasız ve harekesiz Kur’an-ı Kerim.
Rusya, St. Petersburg, Şarkiyat Enstitüsü kuran sayfaları:
İngiliz kütüphanesi envanterindeki kuranın en eski olma ihtimali yoktur.8. yy da yazıldığı ve % 47 eksik olduğu bildirilmektedir.
Mısır Kuran ; Mısır Milli Kütüphanesinde "'Uthmān Of Kur'an" (Daru'l-Kütüb El-Misrīyya)
Berlin devlet kütüphanesi parşemenleri: (gazete haberidir)
Almanya'nın başkenti Berlin'deki Devlet Kütüphanesinde, Hz. Peygamber(s.a.v) döneminde yazıldığı tahmin edilen Kur'an-ı Kerim sayfaları bulundu. Yedi yaprak pergament'e yazılmış Kur'an nüshalarının 606 ile 652 yılları arasındaki yıllardan kaldığı tahmin ediliyor.
Berlin Devlet Kütüphanesinde saklanan ve uzun süreden beri Hz. Peygamber'in(s.a.v) hayatında iken yazıldığı tahmin edilen nüshaların o döneme ait olduğu bilimsel olarak ispatlandı. Zürih'te bir laboratuvarda incelenen, yedi yaprak pergament üzerine yazılmış Kur'an nüshalarının 606 ile 652 yılları arasındaki yıllardan kaldığı belirlendi.
'Maerkische Allgemeine Zeitung' isimli gazetenin haberine göre, Devlet Kütüphanesi basın sözcüsü Jeanette Lamble, nüshaların 'Corpus Coranicusm' isimli geniş boyutlu ve uzun süreli bir araştırma projesi kapsamında, Zürih'teki bir laboratuvarda incelendiğini bildirdi. Bu proje, tüm Avrupa'da bulunan Kur'an-ı Kerim nüshalarını bilimsel olarak inceliyor.
Berlin'deki bu Kur'an nüshalarının yaklaşık yüz yıldan beri Devlet Kütüphanesinde bulunduğu belirtiliyor. Mısır'ın başkenti Kahire'de yaşayan bir bilim adamına miras kalan nüshaların, 19. yüzyılın sonları ya da 20. yüzyılın başlarında Almanya'ya getirildiği tahmin ediliyor.
Hollanda Leiden Üniversitesi fragmentleri:
Birmingham Üniversitesi Kuran Sayfaları:
Mısır Ouran; El Huseyin camii:
Özbekistan Kuranı:
Taşkentte bulunan nüshaların bazıları değişik yer ve kurumlardadır.Sn petesburg Kuran parçaları da Taşkent kuranının parçalarındandır.
Amasya Kütüphanesi kuranı:
Almanya'nın başkenti Berlin'deki Devlet Kütüphanesinde, Hz. Peygamber(s.a.v) döneminde yazıldığı tahmin edilen Kur'an-ı Kerim sayfaları bulundu. Yedi yaprak pergament'e yazılmış Kur'an nüshalarının 606 ile 652 yılları arasındaki yıllardan kaldığı tahmin ediliyor.
Berlin Devlet Kütüphanesinde saklanan ve uzun süreden beri Hz. Peygamber'in(s.a.v) hayatında iken yazıldığı tahmin edilen nüshaların o döneme ait olduğu bilimsel olarak ispatlandı. Zürih'te bir laboratuvarda incelenen, yedi yaprak pergament üzerine yazılmış Kur'an nüshalarının 606 ile 652 yılları arasındaki yıllardan kaldığı belirlendi.
'Maerkische Allgemeine Zeitung' isimli gazetenin haberine göre, Devlet Kütüphanesi basın sözcüsü Jeanette Lamble, nüshaların 'Corpus Coranicusm' isimli geniş boyutlu ve uzun süreli bir araştırma projesi kapsamında, Zürih'teki bir laboratuvarda incelendiğini bildirdi. Bu proje, tüm Avrupa'da bulunan Kur'an-ı Kerim nüshalarını bilimsel olarak inceliyor.
Berlin'deki bu Kur'an nüshalarının yaklaşık yüz yıldan beri Devlet Kütüphanesinde bulunduğu belirtiliyor. Mısır'ın başkenti Kahire'de yaşayan bir bilim adamına miras kalan nüshaların, 19. yüzyılın sonları ya da 20. yüzyılın başlarında Almanya'ya getirildiği tahmin ediliyor.
DETAYLI BİLGİ İÇİN:
http://digital.staatsbibliothek-berlin.de/werkansicht/?PPN=PPN644463252&PHYSID=PHYS_0014&USE=800Hollanda Leiden Üniversitesi fragmentleri:
Hz.muhammed’in vefat tarihinden (m.632 ) yalnızca 18-68 yıl sonraya yaş tespiti yapılmış varakların bulunduğu bir başka üniversite varak kolaeksiyonu da Leiden üniversitesi koleksiyonudur.
Mevlana müzesi kuranı:
Sultan Abdülmecid'in torunu Bereket Şah tarafından 2006 yılında Mevlana Müzesi'ne bağışlanan Kuran nüshasının Hz. Osman dönemine ait olmadığı ortaya çıktı. 50 yıl İsviçre'deki bir bankanın özel kasasında saklandıktan sonra geçen kasım ayında müzeye bağışlanan Kuran üzerinde inceleme yapan uzmanlar (2007 yılında), Arapça yazının, Hz. Osman'ın yaşadığı dönemden en az 150-200 yıl sonra yazıldığını, cilt üzerindeki süslemelerin de 19'uncu yüzyılda yapıldığını belirledi.
Ceylan derisi üzerine yazılmış 28 sayfalık nüsha, Hz. Osman'a ait olarak bilindiği için, İslam tarihinin ilk dizili Kuran örnekleri arasında gösteriliyordu. Hz. Osman'ın şehit olurken bu Kuran'ı okuduğu ve kanlarının sayfalarına damladığı rivayet ediliyordu.
Mevlana Müzesi Müdürü Erdoğan Erol, "Uzmanlara göre Kuran, Hz. Osman'dan sonra yazılmış. Bilgileri bu konuda bir otorite olan eski Diyanet İşleri Başkanı Tayyar Altıkulaç'a da gönderdik. Kişisel kanaatim de bu Kuran'ın Hz. Osman'dan sonra yazıldığı yönündedir" dedi.
Altıkulaç da, söz konusu Kuran'ın kesin olarak Hz. Osman dönemine ait olmadığını dile getirerek, "Sayfalarında Hz. Osman zamanında yazılan mushaflarda olmayan birtakım işaretler var. Daha sonraki dönemleri yansıtan bazı noktalama işaretleri mevcut. Bunların 8'inci yüzyıla ait olduğu söylenebilir" diye konuştu.
Bu konuda 2006 yılında çıkan gazete yazısı:
"Bereket Şah, daha sonra paha biçilemeyen Kuran’ın 28 sayfalık bölümünü Müze Müdürü Erdoğan Erol’a teslim etti. Hz. Osman’a ait olduğu belirtilen Kuran’ın parçalarından birinin Topkapı Sarayı’nda sergilendiği ve kutsal emanet sayıldığı, diğer parçalarının da Rusya ve Hindistan’da bulunduğu kaydedildi. 3’üncü Halife Hz. Osman’ın kişisel eşyası olan Kuran, İslam tarihindeki ilk dizili (musaf) Kuran örneklerinden sayılıyor. Hz. Osman’ın şehit olduğu sırada okuduğu rivayet edilen Kuran, tarihsel önem de taşıyor."
Diğer tarihi kuranlar:
Mevlana müzesi kuranı:
Sultan Abdülmecid'in torunu Bereket Şah tarafından 2006 yılında Mevlana Müzesi'ne bağışlanan Kuran nüshasının Hz. Osman dönemine ait olmadığı ortaya çıktı. 50 yıl İsviçre'deki bir bankanın özel kasasında saklandıktan sonra geçen kasım ayında müzeye bağışlanan Kuran üzerinde inceleme yapan uzmanlar (2007 yılında), Arapça yazının, Hz. Osman'ın yaşadığı dönemden en az 150-200 yıl sonra yazıldığını, cilt üzerindeki süslemelerin de 19'uncu yüzyılda yapıldığını belirledi.
Ceylan derisi üzerine yazılmış 28 sayfalık nüsha, Hz. Osman'a ait olarak bilindiği için, İslam tarihinin ilk dizili Kuran örnekleri arasında gösteriliyordu. Hz. Osman'ın şehit olurken bu Kuran'ı okuduğu ve kanlarının sayfalarına damladığı rivayet ediliyordu.
Mevlana Müzesi Müdürü Erdoğan Erol, "Uzmanlara göre Kuran, Hz. Osman'dan sonra yazılmış. Bilgileri bu konuda bir otorite olan eski Diyanet İşleri Başkanı Tayyar Altıkulaç'a da gönderdik. Kişisel kanaatim de bu Kuran'ın Hz. Osman'dan sonra yazıldığı yönündedir" dedi.
Altıkulaç da, söz konusu Kuran'ın kesin olarak Hz. Osman dönemine ait olmadığını dile getirerek, "Sayfalarında Hz. Osman zamanında yazılan mushaflarda olmayan birtakım işaretler var. Daha sonraki dönemleri yansıtan bazı noktalama işaretleri mevcut. Bunların 8'inci yüzyıla ait olduğu söylenebilir" diye konuştu.
Bu konuda 2006 yılında çıkan gazete yazısı:
"Bereket Şah, daha sonra paha biçilemeyen Kuran’ın 28 sayfalık bölümünü Müze Müdürü Erdoğan Erol’a teslim etti. Hz. Osman’a ait olduğu belirtilen Kuran’ın parçalarından birinin Topkapı Sarayı’nda sergilendiği ve kutsal emanet sayıldığı, diğer parçalarının da Rusya ve Hindistan’da bulunduğu kaydedildi. 3’üncü Halife Hz. Osman’ın kişisel eşyası olan Kuran, İslam tarihindeki ilk dizili (musaf) Kuran örneklerinden sayılıyor. Hz. Osman’ın şehit olduğu sırada okuduğu rivayet edilen Kuran, tarihsel önem de taşıyor."