Sünni:
Siz insanlar için çıkarılmış en “hayırlı ümmetsiniz”. İyiliği emreder, kötülükten vazgeçirmeğe çalışır ve Allah'a inanırsınız. Kitap ehli de inansaydı kendileri için elbette daha hayırlı olurdu. İçlerinden iman edenler de var, ama pek çoğu yoldan çıkmışlardır.Ali İmran:110
Şia:
Siz insanlar için çıkarılmış en “hayırlı imamlarsınız”. İyiliği emreder, kötülükten vazgeçirmeğe çalışır ve Allah'a inanırsınız. Kitap ehli de inansaydı kendileri için elbette daha hayırlı olurdu. İçlerinden iman edenler de var, ama pek çoğu yoldan çıkmışlardır.Ali İmran:110
Şia:
Kim Allah ve Resûlüne “Ali’nin ve ondan sonraki imamların velayeti hususunda” itaat ederse büyük bir kurtuluşa ermiş olur.” (Ahzap, 71) Âyet bu şekilde nazil oldu. (Usul-u Kâfi sh 622 H 1088.)
Sünni:
Kim Allah ve Resûlüne itaat ederse büyük bir kurtuluşa ermiş olur.” (Ahzap, 71)
Sünni:
Muhakkak ki Allah, Hazreti Âdem'i, Hazreti Nuh'u, Hazreti İbrâhîm'in ailesini ve İmran ailesini, âlemlerin üstüne seçti." Ali İmran:33
Şia:
Muhakkak ki allah, hazreti âdem'i, hazreti nuh'u, hazreti ibrâhîm'in ailesini ,imran ailesini ve “Muhammed ailesini “ âlemlerin üstüne seçti." Ali İmran:33
Şia:
Allah'tır onun yardımcısı ve Cibrîl'dir ve “inananların en temizi” ve melekler de bunlardan sonra ona arkadır, yardımcıdır.Tahrim:4
Sünni:
Allah onun dostudur. Cibril ve” müminlerin Salihleri” de. Bunun ardından melekler de (ona) destekçidirler.
Şia:
Onu, sizin için bir hatırlatma ve iyi algılayan kulak da onu iyi kavrasın diye (naklettik)!Hakka:12
Sünni:
Onu sizin için bir ibret kılalım ve işiten kulaklar onu bellesin diye. Hakka:12
Not:Şia ,”kulakdan kasıt Hz. Ali’dir” der.
Şii :
“Allah, yalnızca siz Ehl-i Beyt’ten her çeşit pislik ve kötülüğü giderip sizi tertemiz kılmak ister.”
(Ahzab Sûresi: 33)
Sünni :
"Ey Ehl-i Beyt! Allah sizden, sadece günahı gidermek ve sizi tertemiz yapmak istiyor."(Ahzab Sûresi: 33)
Şii :
“(Ey Peygamber! Müslümanlara) De ki: Sizden tebliğime karşılık bir ücret istemiyorum; istediğim, ancak yakınlarıma (Ehl-i Beytime) sevgidir.”(Şûra Sûresi: 23)
Sünni :
De ki: Ben, (Allah'ın buyruklarını tebliğ hususunda) yakınlıkta, hısımlıkta sevgiden başka sizden bir ücret istemiyorum.Şura:23
Şii :
“Sizin veliniz, ancak Allah, O'nun Resulü ve namaz kılarken rüku halinde zekat veren müminlerdir. Kim Allah’ı, O'nun Resulü'nü ve sözü edilen müminleri veli edinirse, hiç şüphesiz, galip gelecek olanlar, Allah’ın taraftarlarıdır."(Maide Sûresi: 55-56)
Sünni :
Sizin dostunuz ancak Allah, Peygamberi ve namaz kılan, zekat veren, rüku eden mü'minlerdir.Kim Allah'ı o'nun elçisini ve mü'minleri dost tutarsa bilsin ki, galip gelecek olanlar Allah'ın taraftarlarıdır.(Maide Sûresi: 55-56)
Şia:
Kıskandıkları için Allah’ın “Ali hakkında” indirdiğini inkâr ederek kendilerini harcamaları ne kötü bir şeydir.>> (Bakara,90)” (Usul-u Kâfi sh 627 H 1105.)
Sünni:
Kıskandıkları için Allah’ın indirdiğini inkâr ederek kendilerini harcamaları ne kötü bir şeydir.>> (Bakara,90)”
Sünni:
Birisi gerçekleşecek olan azabı istedi. İnkâr edenler içindir bu azap ve bu azabı hiç kimse savamaz.” (Meâric, 1-2)
Şii:
Birisi gerçekleşecek olan azabı istedi. (Ali’nin velâyetini) inkâr edenler içindir bu azap ve bu azabı hiç kimse savamaz.” (Meâric, 1-2) Bu âyeti, Allah’a yemin ederim ki Cebrail, Muhammed (sallallahu aleyhi ve âlihi)’ye bu şekilde indirmiştir.>> (Usul-u Kâfi sh 634 H 1127.)
ŞİA VE SÜNNİLERİN MEAL OLARAK AYNI FİKİRDE OLDUĞU FAKAT KAPSAMI
TARTIŞMALI OLAN AYETLER:
“Ey Peygamber, Rabbinden sana indirilen emri insanlara ilet. Eğer yapmazsan, O'nun elçiliğini yerine getirmemiş olursun. Allah seni insanlardan korur..."(Maide Sûresi: 67)
Not: Emredilen Hz. Ali’nin halifeliği mi, yoksa kuran mı tartışmalıdır.
Bknz: http://islamdamezhepler.blogspot.com.tr/2015/02/ehlibeyt-kimdir-sii-sunni-deliler.html#more
“(Ey Peygamber!) Sana gelen bilgiden sonra, kim seninle bu hususta tartışacak olursa, de ki: Gelin, çocuklarımızı ve çocuklarınızı, kadınlarımızı ve kadınlarınızı, kendimizi ve kendinizi çağıralım, sonra Allah’ın lânetini yalancıların üzerine kılalım.”(Âl-i İmran Sûresi: 61)
Not: Hz. Ali’nin dahil olup olmadığı tartışmalıdır
Bknz: http://islamdamezhepler.blogspot.com.tr/2015/02/ehlibeyt-kimdir-sii-sunni-deliler.html#more
“Şüphe yok ki Allah ve melekleri Peygamber’e salât (rahmet) ederler. Ey inananlar, siz de ona salât edin ve tam teslimiyetle ona selâm verin.”(Ahzap Sûresi: 56)
Not: Salavatın şekli farklıdır.
Bknz: EHLİBEYT KİMDİR Şİİ SÜNNİ DELİLLER
“(Ey Peygamber!) Sen ancak bir uyarıcısın ve her topluluk için bir hidayet önderi vardır.”(Ra’d Sûresi: 7)
Not: Hidayet önderinin kim olduğu tartışmalıdır.
İman etmiş olan (mümin) kimse, yoldan çıkmış olan (fasık) kimse gibi olur mu hiç? Elbette bir olmazlar.”(Secde Sûresi: 18)
Not: Bahsedilen mümin kimse ile fasığın kim olduğu tartışmalıdır.
Acaba Rabbinden apaçık bir delile sahip bulunan, onu yine ondan bir şahit izleyen (...) kimse mi (yalanlanacak)?"(Hûd Sûresi: 17)
Not:Şahitin Hz. Ali olup olmadığı tartışmalıdır.
Ve kâfirler: “Sen, resûl olarak gönderilmiş değilsin.” derler. De ki: “Allah ve kitabın ilmi yanında olanlar, benimle sizin aranızda şahit olarak kâfidir.”Rad:43
Not: Kitabın ilmi yanında olan Hz. Ali midir, tartışmalıdır.
Şems suresi:
- Güneşe ve onun aydınlığına andolsun, 91/1
- Onu takip ettiği zaman aya andolsun, 91/2
- Güneşi ortaya çıkardığı zaman gündüze an dolsun, 91/3
- Onu örttüğü (her tarafı karanlıkla bürüdüğü) zaman geceye andolsun 91/4
Not: Varlıklar gerçek anlamıyla mı yoksa başka anlamlarda mı geçmektedir.Tartışmalıdır.
Bknz: şia Sünni arasındaki tüm farklar
Şüphe yok ki Rahman, iman edenler ve iyi işlerde bulunanlara karşı (gönüllerde) bir sevgi bırakacaktır.” (Meryem Sûresi: 96)
Not:Bahsedilenin Hz. Ali olup olmadığı tartışmalıdır.
“İman edenler ve iyi işlerde bulunanlarsa, işte onlardır yaratılmışların en hayırlıları.” (Beyyine Sûresi: 7)
Not: Bahsedilenin Hz. Ali olup olmadığı tartışmalıdır.
Hacılara su dağıtmayı ve Mescid-i Haram'ı onarmayı, Allah'a ve ahiret gününe iman eden ve Allah yolunda cihad eden gibi mi saydınız?...” (Tevbe Sûresi: 19)
Not:Allah’a cihad edenin Hz. Ali olup olmadığı tartışmalıdır.
"Şüphesiz ki iyiler, karışımı kâfur olan bir kadehten içerler. Bir kaynak ki, Allah’ın kulları ondan içerler ve onu fışkırtarak akıtırlar. Onlar, adaklarını yerine getirirler ve şerri (kötülüğü) yaygın olan bir günden korkarlar. Kendi canları çektiği halde, yemeği yoksula, yetime ve esire yedirirler. “Biz size, ancak Allah rızası için yediriyoruz; sizden ne bir karşılık istiyoruz, ne de bir teşekkür. Biz, asık suratlı, sert bir günden dolayı Rabbimizden korkuyoruz.” Böylece Allah, onları o günün şerrinden korumuş ve onları bir parlaklığa ve bir sevince kavuşturmuştur. Sabretmelerine karşılık da, onları cennetle ve ipekle ödüllendirmiştir. Orada tahtlar üzerine yaslanmış olarak bulunurlar. Ne yakıcı bir sıcak görürler orada, ne de dondurucu bir soğuk. (Cennet ağaçlarının) Gölgeleri üzerlerine sarkmış ve (meyvelerinin) devşirilmesi kolaylaştırıldıkça kolaylaştırılmış. Çevrelerinde gümüşten kaplar ve billûr kupalar dolaştırılır. Gümüşten billûrlar ki, belli bir ölçüde belirlemişlerdir onları. Orada onlara bir kadeh içirilir ki, karışımı zencefildir. Oradaki bir pınardan ki, "Selsebil" olarak adlandırılır. Çevrelerinde ölümsüz gençler dolaşır durur. Onları gördüğünde, saçılmış inciler sanırsın. Nereye baksan, bir nimet ve büyük bir mülk görürsün. Üzerlerinde ipekten ince ve kalın yeşil elbiseler vardır; gümüşten bileziklerle de bezenmişlerdir. Rableri onlara tertemiz bir içki içirmiştir. Bu, sizin için bir mükâfattır ve gayretiniz karşılığını bulmuştur."(İnsan Sûresi: 5-22)
Not:
Sünni görüş burada özel olarak Ehli beyt'ten bahsedilmediğini savunur.Şia ise Hiç kuşkusuz, bu ayetlerde cennet ile müjdelenen Ehl-i Beyt’tir. Onlara uyan ve onların yolunda hareket eden kimseler de onlarla birlikte mahşur olur, der.